top of page

BMW E30 S38B38

Zakres prac obejmuje:

✓ Rozbrojenie i kompleksowa rewizja blacharska karoserii ✓ Odnowienie powłoki lakierniczej całej karoserii (zmiana koloru) ✓ Swap silnika na S38B36 z BMW E34 M5 - w późniejszym etapie podmiana słupka na S38B38 ✓ Swap skrzyni automatycznej na manualną (dogleg z E30 M3) ✓ Kompleksowa rewizja i serwis silnika (mycie, uszczelnienie, szkiełkowanie i lakierowanie elementów osprzętu) ✓ Przystosowanie silnika pod osprzęt M88/3 - zabieg ma na celu przybliżenie wyglądu silnika do montowanego w latach '80 silnika M88/3 w Hartge H35-24 lub Matthes 335i ✓ Modyfikacja układu chłodniczego pod silnik S38 ✓ Budowa wydechu ze stali nierdzewnej kwasoodpornej ✓ Ocynk wszystkich śrub i elementów stalowych (każda śrubka z samochodu i silnika - bez wyjątku) ✓ Regeneracja układu klimatyzacji ✓ Budowa custom zawieszenia pneumatycznego (nasze okucia, instalacja na giętych rurkach miedź/alu, sterowanie Airlift 3H) ✓ Modyfikacje elementów zawieszenia ✓ Budowa indywidualnych felg 3-częściowych BBS RS ✓ Regeneracja i modyfikacja układu hamulcowego, relokacja ABS ✓ Regeneracja i modyfikacja układu kierowniczego ✓ Regeneracja i zacieśnienie szpery do 40% (cztery płytki cierne) ✓ Tapicerowanie wnętrza oryginalnym materiałem BMW Perlbeige ✓ Montaż pakietu ospojlerowania 325is / BBS / Zender / Kamei / Autoplas-Weyer ✓ Doposażenie auta w liczne akcesoria OEM oraz Aftermarket ”z epoki” Bazą projektu jest przedliftowa wersja E30 (tzw. wąska lampa) oznaczona modelowo jako 325is czyli wyjściowo bardzo bogato wyposażona 325i przeznaczona na rynek US. Karoseria jest w świetnym stanie blacharskim wynikającym z ciepłego kalifornijskiego klimatu, ponadto jak wszystkie E30 na rynek US posiada dodatkowe wzmocnienia karoserii (rozpórki w drzwiach, rozpórka podwozia, wcmocnienie kolumny kierowniczej itp.). Silnik: ✓ S38B36 z BMW E34 M5 shamowany przed zakupem na 315HP 360Nm (seryjne parametry) Układ napędowy: ✓ Skrzynia biegów Dogleg Close Ratio Getrag 265/5 ✓ Regulowany shortshifter ✓ Układ sprzęgłowy S38 na lekkim kole jednomasowym ✓ Wahacze ze wspawanymi wzmocnieniami ✓ Grube półosie ✓ Dyferencjał ze szperą zacieśnioną do 40% (cztery płytki cierne) S3.25 typ 188 z radiatorem E30 M3 DTM, preload zwiększony do 100Nm Zawieszenie: ✓ Wspawane fasolki regulujące zbieżność i negatyw tylnej osi ✓ Wspawanie wzmocnień w wahacze, sanki przednie, belkę tylną, przerobienie tylnej belki pod regulacje kątów oraz pod większy prześwit na wydech, spłycenie sanek przednich ✓ Regulowane stabilizatory Ireland Engineering 25/22mm z łącznikami uniball ✓ Przedni punkt mocowania łącznika stabilizatora przeniesiony na kolumnę McPhersona (jak w E30 M3) ✓ Tuleje wahaczy przednich zastąpione łożyskami uniball z regulacją kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ✓ Zawieszenie silnika poduszki poliuretanowo-aluminiowe ✓ Zawieszenie skrzyni poduszki poliuretanowe ✓ Amortyzatory przednie Bilstein B8 BMW 325ix (krótszy korpus, dłuższy skok, grubsze tłoczyska) ✓ Amortyzatory tylne Bilstein B8 E36 M3 skrócone tłoczyska, korpusy, utwardzone ✓ Wszystkie tuleje poliuretanowe 90ShA ✓ Custom okucia tylne naszej produkcji ✓ Przednie kolumny 51mm z okuciami naszej produkcji ✓ Regulacja negatywu przód camber plate ISC ✓ Tylne poduszki amortyzatorów z łożyskami uniball ✓ Sterowanie Airlift 3H (wersja z czujnikami wysokości na każde koło) ✓ Wszystkie przewody poprowadzone pod autem na miedzi 10mm (w kabinie aluminiowe 10mm), mocowania nie ingerujące w karoserię (zawieszenie w 100% demontowalne i odwracalne) ✓ Zakute przewody elastyczne do okuć o wytrzymałości 300bar ze sprężyną zabezpieczającą mechanicznie ✓ Butla wypełniająca wnękę koła zapasowego 50l ✓ Dwa kompresory Viair 444c ✓ Wskaźniki ciśnienia VDO seria viewline (stosowane w e30 m3 DTM lub E30 Hartge itp.) Układ kierowniczy: ✓ Maglownica z BMW Z3 (2.7 obrotu lock-to-lock) ✓ Zwiększony KWSZ za pomocą regulowanych tulei wahacza uniball Układ hamulcowy: ✓ Seryjny 325i + ABS ✓ Regulowany korektor siły hamowania na tylną oś ✓ Przewody elastyczne w stalowym oplocie ✓ Podwójne serwo hamulcowe E30 IX ✓ Wydajniejsza pompa hamulcowa z BMW E32 ✓ Tarcze nacinane i nawiercane Mikoda ✓ Powietrze do chłodzenia przednich tarcz wyprowadzone tunelami z fabrycznych wlotów powietrza w przednim spojlerze Układ wydechowy: ✓ Kolektory równoodległościowe (barany) ze stali nierdzewnej E34 M5 ✓ Rury wydechowe nierdzewne 2x2cal ✓ X-pipe z sondą lambda zbierającą ze wszystkich cylindrów ✓ Strumiennice środkowe stal nierdzewna ✓ Rury wydechowe nierdzewne 2x2.5cal ✓ Tłumik końcowy przelotowy stal nierdzewna z końcówkami 2x2.5cal ✓ Podwójne mocowania wydechu do belki tylnej (jak w E30 M3) Układ chłodniczy: ✓ Custom aluminiowa chłodnica wody ✓ Custom aluminiowa chłodnica oleju spięta z fabrycznym termostatem oleju S38 ✓ Obudowa termostatu z BMW E24 M6 ✓ Fabryczny pchający wiatrak elektryczny od klimatyzacji ✓ Dwa elektryczne wiatraki ssące Spal o łącznej wydajności 2760m3/h ✓ Aluminiowa kierownica powietrza wymuszająca przepływ przez wiatraki elektryczne Układ paliwowy: ✓ Seryjny - dwie pompy paliwowe (wewnętrzna i zewnętrzna) Układ dolotowy: ✓ Filtr powietrza stożkowy gąbkowy ITG Wnętrze: ✓ Tapicerka welurowa Perlbeige (beżowy) wzór 6-cylindrowy tzw. psi ząb (pepitka) - nowe oryginalne poszycia BMW ✓ Fotele sportsitze ✓ Tylna kanapa z podłokietnikiem i zagłówkami ✓ Tylna półka z wysuwaną roletą i trzecim stopem ✓ Fabryczna jasna podsufitka ✓ Brązowe szyby ✓ Uchylne tylne szyby ✓ Kierownica Mtechnik 370mm ✓ Tempomat ✓ Klimatyzacja ✓ Elektryczne szyby i szyberdach ✓ Komputer pokładowy (OBC) przeprogramowany pod silnik S38B36 ✓ Nagłośnienie Sound System + Radio Bavaria RDS + wzmacniacz ✓ Lusterko z lampkami do czytania mapy (popularnie zwane „Mtechnik”) ✓ Dodatkowe wskaźniki z epoki VDO seria viewline ✓ Dodatkowe wygłuszenia deski i tunelu (z wersji wysokoprężnej 324td) Ospojlerowanie: ✓ Dokładka przednia OEM 325is ✓ Nakładki progowe OE BBS ✓ Spojler tylnej klapy OE Zender ✓ Dokładka tylna 325is ✓ Żaluzja tylnej szyby OE Autoplas-Weyer ✓ Owiewki szyb bocznych OE Parimor ✓ Windsplittery przednie OE Kamei Felgi: ✓ BBS RS 16x10.5 16x9.5 (maksymalne parametry jakie jest w stanie zmieścić wąska e30 bez ingerencji w fabryczne błotniki) ✓ Rotory polerowane wibracyjnie na lustro ✓ Wysokie śruby centralne ✓ Zmiana rozstawu oraz toczenie i nadlewanie rotorów aby uzyskać idealny spas z błotnikami bez użycia dystansów ✓ Oryginalne emblematy 3D BBS ✓ Oryginalne śrubki i nakrętki BBS ✓ Ranty Radinox (stal nierdzewna) Dodatki: ✓ Intensywne mycie czyli układ wycieraczek lamp przednich (wykonana konwersja na europejskie przedliftowe lampy) ✓ Lampy tylne Startec ✓ OE Autoalarm z dodatkowym zamkiem i kluczykiem magnetycznym ✓ Lewarek zmiany biegów z mechaniczną blokadą skrzyni biegów ✓ Dodatkowy zbiornik paliwa w bagażniku z E30 M3 ✓ Oil level matic ✓ Podgrzewany zamek kierowcy, podgrzewane spryskiwacze i lusterka ✓ Podbitka klapy bagażnika ✓ Antena elektryczna Hirschmann ✓ Duży narzędziownik w klapie bagażnika ✓ Latarka BMW ładowana w schowku ✓ Zabudowa dolna silnika z 324d ✓ Owiewka skrzyni biegów ✓ Zabudowa dolna tylnego pasa z E30 M3 ✓ Organizer na akumulator w bagażniku ✓ Centralny zamek z blokadą antykradzieżową ✓ Kanister na paliwo w koło zapasowe ✓ Owiewka szyberdachu ✓ OE Zabezpieczenia śrub kół na kluczyk

bottom of page