![customcolor_textlogo_transparent_background_edited.png](https://static.wixstatic.com/media/6c7ab7_b61fb4cbb6b64487a719703e91124f7f~mv2.png/v1/fill/w_195,h_40,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/customcolor_textlogo_transparent_background_edited.png)
BMW E30 S54B32
Scope of work performed:
E30stka przyjechała z fabrycznym silnikiem M40 z zamysłem zamontowania jednostki M52B28. Silnik został nieco zmodyfikowany montażem kolektora ssącego z M50B25 dzięki czemu uzyskaliśmy na hamowni 234KM 305Nm. Aby wzmocnić siłę hamowania zamontowane zostało podwójne serwo hamulcowe, a układ sprzęgłowy zastąpiliśmy lekkim kołem zamachowym jednomasowym z kevlarową tarczą sprzęgła. Układ chłodniczy jest wspomagany elektrycznym wiatrakiem. Pod silnik M52 został zbudowany nowy układ wydechowy z końcówkami ze stali nierdzewnej. Komora silnika wymagała napraw blacharskich i nowego lakieru. Cały układ zawieszenia został zregenerowany, dołożyliśmy odświeżony dyferencjał o przełożeniu 3.38, doszły nowe miedziane przewody hamulcowe i paliwowe. Precyzja układu kierowniczego została poprawiona poprzez użycie maglownicy z E36.